Vizuální smog představuje v současnosti velmi propíraný městský nešvar. Jedná se především o to, že lidské oko periferně v prostoru vnímá veškeré vizuální podněty. Za předpokladu, že jich je velké množství – reklamní billboardy, plakáty, poutače, vývěsky, štíty obchodů, cedule, dopravní značky a další elementy, které jsou ještě ke všemu chaoticky rozmístěny – vše se odráží na lidské psychice. Nejčastější projevy jsou únava, stres a snížená schopnost soustředění. Což může v konečném důsledku vést k bezpečnostním rizikům např. v přetížené městské dopravě. 

  Jakým způsobem bojují elektronické úřední desky a digitální dotykové kiosky proti vizuálnímu smogu ve městech:

  Snížení vizuálního chaosu: Elektronické úřední desky a digitální kiosky poskytují strukturované a organizované zobrazení informací, 
  což snižuje vizuální chaos a zlepšuje orientaci uživatelů.

  Lepší využití veřejného prostoru: Digitální řešení jsou kompaktnější a méně invazivní než tradiční reklamní plochy, což zanechává 
  více otevřeného a čistého prostoru ve městech.

  Kontrola obsahu a estetiky: Elektronické úřední desky a digitální kiosky umožňují lepší kontrolu nad zobrazovaným obsahem a jeho estetikou, 
  což přispívá k udržení vizuální harmonie městského prostředí.

Příběh vizuálního smogu souvisí s rozvojem měst a jejich urbanizací. S tím rovněž přišla potřeba prodejců zviditelnit se. To ale znamenalo masivní nárůst reklamních a informačních ploch, poutačů, billboardů apod. Vnikající trend byl podporován rostoucím významem reklamy coby klíčového marketingového a propagačního nástroje. Po relativně krátké době se vizuální smog stal nechtěným modernistickým faktorem v expandujících oblastech. Jednou z příčiny bylo, že v reklamním branži vždy vítězí komerční zájmy nad estetickými a ekologickými dopady. Dnes se města snaží s těmito negativy bojovat. Výrazným problémem vizuálního smogu je také jeho neuchopitelná roztříštěnost a nesourodost. V jedné ulici můžeme najít nespočet chaotických reklam z nichž každá bude mít jiný tvar, barvu, velikost, font písma atd. Koneckonců to mnohdy můžete vidět u jednoho obchodníka, který nepochopitelně nabude dojmu, že více rozmanité reklamy mu zajistí větší přísun potencionálních zákazníků. To se však povede jen velmi zřídka… 

  Interaktivita a efektivita: Digitální kiosky mohou nabízet interaktivní funkce, které přitahují pozornost bez nutnosti zahlcování prostoru 
  nadměrným množstvím informací nebo reklam.

  Dynamické aktualizace: Obsah může být snadno a rychle aktualizován, což znamená méně zastaralých a nevzhledných plakátů visících po městě.

  Minimalizace nepořádku: Snížením potřeby fyzických plakátů a letáků se snižuje i množství odpadků a nepořádku na veřejných prostranstvích, 
  což přispívá k čistotě města.

  Snížení rušivého osvětlení: Moderní digitální řešení jsou navržena tak, aby minimalizovala světelné znečištění, což je častý problém 
  u tradičních reklamních billboardů.

Vše související s přebujelým vizuálním smogem má bezesporu vliv na kvalitu života obyvatel i vzhled té které lokality. Problémy tohoto rázu má dnes mnoho metropolí, měst, ale i obcí. Hledají se způsoby jak regulovat a omezit neúměrné množství vizuálních podnětů, aby se zlepšila kvalita života i ladnost veřejného prostoru. Elektronické úřední desky a digitální dotykové kiosky se v tomto ohledu zdají být naprosto ideální volbou, která si zabere jen určité místo, přičemž přináší takřka neomezený přísun informací a informace v nich jsou snadno regulovatelné. Suplují tedy jak funkci reklamního poutače, plakátovací plochy, informačního bodu, tak se snadno mohou stát středobodem setkávání občanů. Navíc otevírají dveře nových možností reklamního průmyslu, propagace a celospolečenské odpovědnosti. 

  Centrální umístění informací: Elektronické úřední desky a digitální kiosky mohou centralizovat informace na strategických místech, 
  což zjednodušuje přístup k důležitým informacím bez zahlcování městského prostředí.

  Podpora udržitelného městského designu: Použití digitálních řešení podporuje moderní a udržitelný design měst, který je více v souladu 
  s ekologickými a estetickými normami.

  Personalizovaný obsah: Digitální kiosky mohou zobrazovat personalizovaný obsah na základě potřeb a preferencí uživatelů, což umožňuje 
  cílenější a méně rušivé informování.