Vizuální smog představuje v současnosti velmi propíraný městský nešvar. Jedná se především o to, že lidské oko periferně v prostoru vnímá veškeré vizuální podněty. Za předpokladu, že jich je velké množství – reklamní billboardy, plakáty, poutače, vývěsky, štíty obchodů, cedule, dopravní značky a další elementy, které jsou ještě ke všemu chaoticky rozmístěny – vše se odráží na lidské psychice. Nejčastější projevy jsou únava, stres a snížená schopnost soustředění. Což může v konečném důsledku vést k bezpečnostním rizikům např. v přetížené městské dopravě.
Jakým způsobem bojují elektronické úřední desky a digitální dotykové kiosky proti vizuálnímu smogu ve městech: Snížení vizuálního chaosu: Elektronické úřední desky a digitální kiosky poskytují strukturované a organizované zobrazení informací,
což snižuje vizuální chaos a zlepšuje orientaci uživatelů. Lepší využití veřejného prostoru: Digitální řešení jsou kompaktnější a méně invazivní než tradiční reklamní plochy, což zanechává
více otevřeného a čistého prostoru ve městech. Kontrola obsahu a estetiky: Elektronické úřední desky a digitální kiosky umožňují lepší kontrolu nad zobrazovaným obsahem a jeho estetikou,
což přispívá k udržení vizuální harmonie městského prostředí.
Příběh vizuálního smogu souvisí s rozvojem měst a jejich urbanizací. S tím rovněž přišla potřeba prodejců zviditelnit se. To ale znamenalo masivní nárůst reklamních a informačních ploch, poutačů, billboardů apod. Vnikající trend byl podporován rostoucím významem reklamy coby klíčového marketingového a propagačního nástroje. Po relativně krátké době se vizuální smog stal nechtěným modernistickým faktorem v expandujících oblastech. Jednou z příčiny bylo, že v reklamním branži vždy vítězí komerční zájmy nad estetickými a ekologickými dopady. Dnes se města snaží s těmito negativy bojovat. Výrazným problémem vizuálního smogu je také jeho neuchopitelná roztříštěnost a nesourodost. V jedné ulici můžeme najít nespočet chaotických reklam z nichž každá bude mít jiný tvar, barvu, velikost, font písma atd. Koneckonců to mnohdy můžete vidět u jednoho obchodníka, který nepochopitelně nabude dojmu, že více rozmanité reklamy mu zajistí větší přísun potencionálních zákazníků. To se však povede jen velmi zřídka…
Interaktivita a efektivita: Digitální kiosky mohou nabízet interaktivní funkce, které přitahují pozornost bez nutnosti zahlcování prostoru
nadměrným množstvím informací nebo reklam. Dynamické aktualizace: Obsah může být snadno a rychle aktualizován, což znamená méně zastaralých a nevzhledných plakátů visících po městě. Minimalizace nepořádku: Snížením potřeby fyzických plakátů a letáků se snižuje i množství odpadků a nepořádku na veřejných prostranstvích,
což přispívá k čistotě města. Snížení rušivého osvětlení: Moderní digitální řešení jsou navržena tak, aby minimalizovala světelné znečištění, což je častý problém
u tradičních reklamních billboardů.
Vše související s přebujelým vizuálním smogem má bezesporu vliv na kvalitu života obyvatel i vzhled té které lokality. Problémy tohoto rázu má dnes mnoho metropolí, měst, ale i obcí. Hledají se způsoby jak regulovat a omezit neúměrné množství vizuálních podnětů, aby se zlepšila kvalita života i ladnost veřejného prostoru. Elektronické úřední desky a digitální dotykové kiosky se v tomto ohledu zdají být naprosto ideální volbou, která si zabere jen určité místo, přičemž přináší takřka neomezený přísun informací a informace v nich jsou snadno regulovatelné. Suplují tedy jak funkci reklamního poutače, plakátovací plochy, informačního bodu, tak se snadno mohou stát středobodem setkávání občanů. Navíc otevírají dveře nových možností reklamního průmyslu, propagace a celospolečenské odpovědnosti.
Centrální umístění informací: Elektronické úřední desky a digitální kiosky mohou centralizovat informace na strategických místech,
což zjednodušuje přístup k důležitým informacím bez zahlcování městského prostředí. Podpora udržitelného městského designu: Použití digitálních řešení podporuje moderní a udržitelný design měst, který je více v souladu
s ekologickými a estetickými normami. Personalizovaný obsah: Digitální kiosky mohou zobrazovat personalizovaný obsah na základě potřeb a preferencí uživatelů, což umožňuje
cílenější a méně rušivé informování.